گام های اساسی تعیین استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی آرایش ، زیبایی و مدل لباس

گام های اساسی تعیین استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی یکی از ابزار های قوی در حوزه ی بازاریابی آنلاین هستند . کسب و کار ها به دلیل بازخوردی که از بازاریابی شبکه های اجتماعی دیده اند به دنبال بازاریابی و کسب سود از این طریق هستند.

شبکه های اجتماعی یکی از ابزار های قوی در حوزه ی بازاریابی آنلاین هستند . کسب و کار ها به دلیل بازخوردی که از بازاریابی شبکه های اجتماعی دیده اند به دنبال بازاریابی و کسب سود از این طریق هستند.تعدد شبکه های اجتماعی باعث شده است که پیش از انجام بازاریابی شبکه های اجتماعی در مورد هر یک از شبکه های اجتماعی ، قابلیت هر یک از آنها ، مخاطبان فعال در آن و … اطلاعاتی را به دست آورید . اجرای یک کمپین بازاریابی شبکه های اجتماعی موفق مستلزم رعایت نکات زیر است .

گام های اساسی تعیین استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی آرایش ، زیبایی و مدل لباس

نکات طلایی در طراحی استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی

اگر شما نیز قصد دارید در شبکه های اجتماعی فعال باشید و آنها را تبدیل به پلتفرمی برای برندینگ و بازاریابی کنید . پیش از اقدام به ساختن اکانت در هر یک از شبکه های اجتماعی باید به دنبال شناخت دقیق از کسب و کار خود و شبکه های اجتماعی مرتبط باشید . تمرکز کردن بر روی یکی از رسانه هایی که بیشترین باز خورد را به شما خواهد داد مشخصا بهتر از فعالیت های پراکنده و بی هدف در شبکه های اجتماعی مختلف است . گام های زیر را با آژانس دیجیتال مارکتینگ سپنتا دنبال کنید تا بتوانید استراتژی بازاریابی موفقیت آمیزی را ترتیب داده و اجرا کنید .

هدف نهایی کسب و کار خود را مشخص کنید .

بازاریابی تنها در صورتی نتیجه بخش خواهد بود که همسو با اهداف کسب و کار شما باشد و با آن مغایرتی نداشته باشد . بنابراین می توان گفت مهم ترین بخش در تعیین استراتژی کسب و کار و تعیین مناسب ترین رسانه برای بازاریابی شبکه های اجتماعی توجه به اهداف کسب و کار است . پس از مشخص شدن هدف نهایی کسب و کار باید بدانید که چگونه و از طریق کدام یک از شبکه های اجتماعی میخواهید به آن اهداف دست یابید . یک کسب و کار در زمینه های مختلف می تواند اهداف متعدد و گوناگونی داشته باشد . اما آنچیزی که در این جا مد نظر است هدف اصلی هر کسب و کار است که اساسا در یکی از دسته بندی های زیر قرار داده می شود .

  • با هدف فروش
  • مدیریت و کاهش هزینه
  • ایجاد آگاهی از برند
  • وفادار سازی و حفظ مشتری

گام های اساسی تعیین استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی آرایش ، زیبایی و مدل لباس

سنجش اهداف از نظر SMART

در مرحله ی اول اهداف مهم کسب و کار خود را مشخص کردید ، اما شاید هدفی که مد نظر شما بوده است ، قابل دست یابی نباشد . بنابراین پس از تعیین هدف ، آن را از لحاظ SMART بودن مورد بررسی قرار دهید (SMART بدین معنی است ، اهدافی که تعیین کرده اید مشخص باشند ، قابل اندازه گیری ، مرتبط بودن ، قابل دستیابی ، دارای محدودیت زمانی باشند ) اگر هدف شما از نظر معیار های فوق مناسب بود می توانید شروع به چینش استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعیمتناسب با آن اهداف بنمایید .

شناخت کافی از مخاطبانتان داشته باشید

داشتن شناخت درست از مخاطب به شما کمک می کند تا بدانید مخاطبان شما بیشتر در کدام یک از شبکه های اجتماعی فعال هستند و تمرکز خود را بر روی آن شبکه ی اجتماعی بگذارید . اگر احساس می کنید مخاطبان با شما تعامل دارند . باید بدانید که دلیل اصلی آن این است که شما به شناخت درست از مخاطبانتان دست نیافته اید . شناخت مخاطب به شما کمک میکند تا در بازاریابی دیجیتال بتوانید جایگاه مناسبی را به دست آورید . اگر شما سن ، جنسیت ، علایق مشتریانتان رو بدانید ، میتوانید با یک پیام مناسب آنها را هدف قرار دهید .

گام های اساسی تعیین استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی آرایش ، زیبایی و مدل لباس

بودجه ی مورد نظر را مشخص کنید .

مسلما شما هر اندازه که بودجه به امر بازاریابی آنلاین و برندینگ اختصاص دهید به همان میزان نیز بازخورد دریافت می کنید . بنابراین پیش از شر.ع کمپین بازاریابی خود میزان بودجه ای که میخواهید به این کار اختصاص دهید را مشخص کنید .

وظایف را مشخص کنید .

چنانچه قصد ندارید بازاریابی شبکه های اجتماعی را به شرکت های دیگر برونسپاری کنید . در ابتدا تقسیم وظیفه کنید و مشخص کنید هر یک از افراد شرکت مسئول کدام بخش خواهد بود .

  • چه کسی مسئولیت محتوا را برعهده میگیرد.
  • چه کسی به سوالات مخاطبان پاسخ خواهد داد .
  • چه کسی مسئول شناسایی مخاطبان است .

انتخاب رسانه و شیوه ی مناسب

فعالیت همزمان در همه ی شبکه های اجتماعی امکان پذیر نیست . شما می توانید یک یا دو رسانه ای رقبای خود را بشناسید و تحلیل کنید رصد کردن رقبا یکی از گام های اساسی در طراحی استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی می باشد .تجزیه و تحلیل رقبا به شما کمک می کند تا با شیوه و رویکرد آنها آشنا شوید ، سعی کنید اطلاعات کلیدی همچون زمان های انتشار ، نوع محتوای منتشره ، میزان تعامل با مخاطبین ، تعداد مخاطبین و … را یادداشت کرده و از آنها برای بهبود بازاریابی آنلاین بهره بجویید .

بازاریابی درشبکه اینستاگرام

در عصر ارتباطلات بخصوص دردهه گذشته کمتر کسی با واژه تجارت الکترونیک و دیجیتال مارکتینگ آشنا نباشد

شرکت و سازمان ها تولیدات و محصولات خود را د رزمینه بازاریابی و فروش همگام با سیر تحولات جهانی در زمینه تجارت الکترونیک مب باشد تا تلاش خود را ساختار بندی منطقی و فیزیکی سازمان های خود را در بر داشته باشند

بازاریابی شبکه های اجتماعی

تجارت الکترونیک، راه و روش جدید کسب و کار بازاریابی آنلاین ، به صورت الکترونیکی و با استفاده از شبکه ها و اینترنت است. در این روش فرآیند خرید و فروش یا تبادل محصولات، خدمات و اطلاعات از طریق شبکه های کامپیوتری و مخابرایت از جمله اینترنت صورت می گیرد. طبقه بندی های مختلفی از تجارت الکترونیک از دیدگاه های مختلفی مانند ماهیت تبادلات، ماهیت برنامه های کاربردی و … وجود دارد که در این بحث نمی گنجد. اما همان طور که می دانیم، خرده فروشان آنلاین جهت فروش بیشتر محصولات خود از بسیاری از عکس ها و ویدئو ها بر روی وب سایت خود استفاده می کنند. با توجه به این مسئله، اینستاگرام مکانی است که درآن بازرگانان می توانند محصولات خود را نشان دهند، استفاده از بازاریابی موتور جستجو و … برندشان را بسازند و فروش شان را افزایش دهند. امروزه در هر لحظه فرصت های جدیدی جهت رشد و توسعه تجارت شما بوجود می آید و آن تجارتی ماندگار است که بتواند این فرصت ها را به درستی شناسایی کند و از آن به درستی استفاده کند. یکی از این فرصت ها بازاریابی شبکه اجتماعی اینستاگرام است که در ذیل بیشتر بدان می پردازیم.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   تخلیه چاه - لوله بازکنی - تشخیص ترکیدگی لوله - نم ساختمان

بازاریابی در اینستاگرام

تعریفی که ویکی پدیا از اینستاگرام ارائه می دهد اینچنین است:” اینستاگرام شبکه اجتماعی جهت به اشتراک گذاری فیلم و عکس است که محدود به دستگاه های همراه مانند موبایل و تبلت است. این اپلیکشین برای سیستم عامل اندروید و IOS موجود است. در این اپلیکیشن علاوه بر آپلود تصاویر و به اشتراک گذاری آن ها، می توانید افکت ها جالبی رو تصویر بگذارید و عکس هایی که کاربران دیگر به اشتراک می گذارند را دنبال کنید ، کامنت بگذارید و یا آن هایی را که دوست داشتید لایک کنید و ….

گام های اساسی تعیین استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی آرایش ، زیبایی و مدل لباس

از دیگر امکانات اینستاگرام توان اشتراک گذاری پست ها در شبکه های دیگر مانند فس بوک، تویتتر، تامبلر و فلیکر میباشد . این ویژگی های ذکر شده از دلایل محبوبیت این شبکه اجتماعی در میان مخاطبان می باشد .

همان طور که شرکت آن نیز بیان داشته است که شما می توانید دیجیتال مارکتینگ در این شبکه امرار معاش کنید تجربه هایتان، و خاطرات تان را با دیگران سهیم شوید. شما می توانید شخصیت شرکت خود را در اینستاگرام به نمایش بگذارید و محصولات خودتان را به نمایش بگذارید و به بازاریابی در شبکه های اجتماعی بپردازید . همچنین قابلیت اینستاگرام در به اشتراک گذاری ویدئو ها فرصتی است جهت پاسخگویی به سوالات رایج مشتریان تان در مورد محصولات شرکت. تنها چیزی که شما را در استفاده از اینستاگرام محدود می کند خلاقیت شماست! اگرچه، بر خلاف شبکه اجتماعی مشابه آن (پینترست)، اینستاگرام جهت بازگویی داستان برند شما طراحی شده است و نه فقط اشتراک عکس ها .

اکنون ما شش دلیل جهت استفاده از اینستاگرام در تجارت الکترونیک را بیان می کنیم

  1. ۱) برقراری ارتباط احساسی با مشتریان از طریق به اشتراک گذاشتن عکس و فیلم و روابط عمومی
  1. ۲) طبق آمارها دسترسی به صفحات برند در فیس بوک ۶ درصد کاهش پیدا کرده است و این موجب شده است تا کسب و کارها به دنبال یافتن راهی دیگر برای فروش محصولات خود از طریق
  1. بازاریابی شبکه های اجتماعی باشند.
  1. ۳) رشد سریع و فعال کاربران اینستاگرام یکی دیگر از این دلایل می باشد. این اپلیکیشن با داشتن بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر در ماه، سریع ترین شبکه اجتماعی در حال رشد در عصر حاضر است. اینستاگرام ادعا دارد که بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه دارد.با بیش از ۲۰ میلیارد عکس به اشتراک گذاشته شده و با میانگین ۶۰ میلیون عکس به اشتراک گذاشته شده در روز و ۱٫۶ میلیارد لایک در هر روز، اینستاگرام تبدیل به یک شبکه فعال بسیار بزرگ شده است. ۴)تمرکز بر تجارت. اینستاگرام یک بخشی از محیط خود را مستقیما برای استفاده از تجارت اختصاص داده است و قصد دارد تا یک پایگاه تبلیغاتی را در آینده ای نزدیک معرفی کند. ۵)بازاریابی دوستانه. برخلاف فیس بوک، اینستاگرام هیج راه و روشی برای محدود کردن آنچه افراد می خواهند ببینند ندارد. هر پست برای کسانی که آن را دنبال می کنند قابل مشاهده است و در گالری و آرشیو ها باقی می ماند. ۶)بازاریابی تصویری، مشاوره برندینگ و برندینگ. به دلیل سهولت استفاده از ابزارهای ادیت تصاویر، این اپلیکیشن برای بازاریابی تصویری و خلق برند بسیار مناسب است.

چگونه از اینستاگرام استفاده کنیم؟

جهت شروع این مراحل را دنبال کنید:

  • اپلیکیشن آن را از گوگل پلی، بازار یا … دانلود کنید.
  • هنگامی که نصب شد، آن را باز کنید
  • شما می توانید با ایمیل خود و یا حساب فیس بوک خود وارد آن شوید.
  • پیشنهاد می شود نام حساب کاربری خود را نام شرکت یا تجارت خود قرار دهید که با برند خود در ارتباط باشد و در طراحی لوگو خود حتما عکسی از لوگوی برند خود در پروفایل خود قرار دهید.

در فرایند بازاریابی آنلاین یا به تعبیری بازاریابی اینترنتی، که گاهی مواقع بازاریابی دیجیتال هم خوانده می شود، قدم اول، برای یافتن راه کاری مطمئن جهت افزایش بازدهی اقتصادی شرکت شما، دریافت خدمات مشاوره کسب و کار می باشد. به این ترتیب شما قادر خواهید بود از برآیند حاصله از مطالعات مشاوران نتایج حیاتی و سودمندی دریافت کنید. از سلامت بازاریابی آنلاین خود مطلع شوید و توصیه های لازم برای بهبود عملکرد در استراتژی دیجیتال مارکتینگ، نتایج جستجو، بازاریابی رسانه های اجتماعی، ارتباط و تبدیل وب سایت ها، سئو و بهینه سازی سایت، تبلیغات آنلاین، بازاریابی محتوا، آنالیز و ردیابی رفتار مشتریان و … را دریافت کنید و براساس اطلاعات دریافتی نسبت به تدوین استراتژی بازاریابی آنلاین مجموعه و سازمان خود اقدام کنید.

ما اعتقاد داریم که استراتژی بازاریابی دیجیتال برای استفاده از فرصت های در حال رشد در دنیای دیجیتال ضروری است زیرا یک استراتژی یکپارچه دیجیتال به شما پایه و اساس تمام فعالیت های بازاریابی آنلاین را می دهد، اما هنوز بسیاری از شرکت ها یک استراتژی بازاریابی دیجیتال ندارد. استراتژی فعالیت دیجیتال موثر، شرکت شما را به تصمیم گیری درست در کسب موفقیت آنلاین کمک خواهد کرد. یک مدل فرآیند استراتژی، چارچوب یک توالی منطقی را برای حصول اطمینان از گنجایش تمام فعالیت های کلیدی توسعه و اجرای استراتژی، فراهم می کند و به واقع می تواند نقشه راهی مفید و کارامد برای پیشبرد فعالیت اقتصادی شما تدوین کند .